Facebook'ta Etkileşim Yaratmanın İncelikleri

EdgerankChecker.com adlı şirket Mayıs ve Haziran aylarında en çok etkileşim alan içerik türleri, saat ve günleri karşılaştırarak bir rapor hazırlamış.

Bu rapora göre en makul içerik yayınlama sıklığı günde 1 kez. Etkileşim yaratmak için yaratıcı ve eğlenceli bir paylaşım yapmanız gerekiyor. Eğer elinizde böyle içerikler varsa durmayın daha fazla içerik post edin ama günde bir kez içerik paylaşmak kafi. Fanlarınıza fazla yüklenmeyin..

Etkileşimin en yoğun olduğu gün Mayıs ve Haziran ayı için değişmemiş. Çarşamba en çok etkileşim sağlanan gün. Daha önce okuduğum araştırmalardan da Çarşamba gününü hatırlıyorum. Bu noktada uzun zamandır bir değişiklik olmadığını söyleyebilirim..



En çok geri dönüş alan içerik fotoğraf..Evet fotoğrafa bakıp sadece beğenmek çok kolay çünkü..
Link ya da güncellemeler hiç bir zaman fotoğraflar kadar etkin olmadı..
Markaların sıkça başvurduğu bir yöntem. Artık Facebook sayfamda manzara resimleri ve "şu anda kim burada olmak ister?" tarzı içerikler görmekten ben bıktım gerçi..
Yöntem bu olsa da en azından bunu biraz çeşitlendirmek lazım..


Avarage virality 1,12'den 1,49 oranına yükselmiş.
Avarage Engagement Reach/Fan 0,26'dan 0,28'e yükselmiş.
Avarage Reach/Fan 23,19'dan 22,22'ye düşmüş.

Raporu hazırlarken 1000 adet marka sayfasının verilerinden faydalanmışlar.

Detaylar için: http://edgerankchecker.com/blog/2012/07/the-state-of-facebook-june-2012/





0 comments:

Post a Comment